nedeľa 6. júla 2014

Mandľové palacinky z ražnej múky

Zdrastvuj!

WAW! Normálne vďaka robote si odvykám sadať za počítač. Teraz som si moju Toshibu otvorila po dvoch dňoch, mailová schránka plná, kopec upozornení na FB. Nebudem klamať, je to lepšie akoby mi môj virtuálny svet kričal prázdnotou :D a záujem KOHOKOĽVEK o mňa ma poteší. I keď niekedy by mohli tie reklamy a akcie na zľavových portáloch chodiť menej často :D 

Ako iste viete, mám alergiu na mliečny kazeín, ale niekedy ma prepadne tak šialená chuť na tvaroh či jogurt, že by som bola schopná ísť pre ne podojiť kravu do najbližšej maštale :D. V podobnom stave som sa nachádzala pri tvorbe tohoto receptu. Áno, cottege syr som mohla nahradiť rozmixovaným tofu, ale mne to tofu ide už hore krkom! Pri pomyslení, že by som mala opäť do seba pchať tú bielu špongiu, sa mi v ústach spravia obrovské pľuzgiere a pery sa mi k sebe prilepia, kým ten nápad nepominie :D A poďalšie, tá bolesť brucha, kŕče a zaliata postava (všimla som si, že ma po mliečnych výrobkoch zalieva) mi niekedy stoja za to, keď zoberiem do úvahy fakt, že sa snažím si bokom odkladať nejaké korunky a tvaroh je pomerne lacná záležitosť. Človek sa ani nenazdá, bude tu opäť súťažný kolotoč a kasy obchodov s doplnkami výživy len tak budu cvakať.
Naďalej zastávam názoru, že mlieko a mliečne výrobky nie sú pre ľudí vhodné zdroje makronutrientov, a že ľudia by ich mali konzumovať minimálne a len výnimočne. Keď už siahnete po mliečnych výrobkoch nech sú neochutené. Pre problémy s trávením laktózy uprednostňujte  kyslomliečne výrobky a tvaroh pred trvanlivým mliekom, smotanami či tavenými syrmi. 

Potrebujeme:

Palacinky:
80g ražnej preosiatej múky
½  alebo celá odmerka proteínu
100ml bieleho jogurtu (alebo sójového dezertu)
mandľová esencia
sladidlo alebo mandľová príchuť od natural nutrition
približne šálku vody
1dcl oleja

Plnka:
20g posekaných mandlí
cottege syr
karob/kakao
½ odmerky proteínu

Na ozdobu:
jahody

Krok za krokom:

Všetky suroviny na palacinkové cesto vymiešame, necháme 1 hod. postáť.  Potom na panvici pečieme tenké palacinky. Olej už nemusíme pridávať. Pridali sme ho do cesta, vďaka tomu sa nebudú lepiť.

Medzi tým si pripravíme plnku. Mandle nasekáme nožíkom a chvíľu pečieme na suchej panvici. Mandle tak pustia arómu a budú ešte chrumkavejšie.  J Potom ich zmiešame zo zvyšnými prísadami na plnku. Naplníme palacinky. 







DOBRÚ CHUŤ! 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.