sobota, 26. septembra 2015

O tom, čo mám nové :) a fitness recepty

Ahojte!

Dlho tu nebol článok, ktorý vám síce nedá žiadne zaujímavé infošky o fitness, no ukáže vám kúsok z môjho života. Namiesto teórie sa dočítate viac o praktickej aplikácii mojich rád- teda o fitness živote v praxi :) A všetci predsa vieme, že teória sa vždy zdá byť tak komplikovaná, no v skutočnosti si každý fitness nadšenec žije svoj život a ani si neuvedomuje, že dodržuje "N" pravidiel fitness lifestylu.



Tak prvý týždeň v škole mám úspešne za sebou. Konečne sa môj denný režim ustálil. Leto  bolo totiž dosť bláznivé. Žúrky, dvojtýždňová dovolenka pri mori, nečakané výstupy do Tatier, niekoľko hudobných festivalov a zopár tých "chatovačiek" = sa tento rok opäť nekonalo :D. Zacvakala som si ubytovanie v Bratislave a ostala som tu makať. Moc oddychu nebolo. Popri robotách som ťahala tréningy, no strava bola dosť nepravidelná. Keď som sa ako hosteska ocitla na niekoľko dňových festivaloch, nemala som na výber ako sa len prispôsobiť ponuke "jedla" v bufetoch. Zas také utrpenie  a sebazaprenie to nebolo :D . Samozrejme nebola by som to predsa ja, hlava vygumovaná, aby som posúťažné obdobie, kedy je telo najviac sensibilné na inzulín a svaly sa budujú najlepšie, nepremrhala na skúšanie "efektívnych a inovatívnych" metódach stravovania. Nepoučím sa, no môžem si spraviť fajočku, že warrior diet nie je nič pre mňa. Hold, potvrdila som si-  stará dobrá pravidelná strava. Makroživiny som cez leto nerátala, svoju potrebu jednotlivých nutrientov, mám tak povediac "v oku". A zas- som len človek- verím, že budete so mnou súhlasiť, že život má svoj vlastný rebríček hodnôt a dokonalé číselné hodnoty prijatých tukov, bielkovín a sacharidov sú na tom rebríčku na posledných priečkach. :) Pokiaľ ste niekoľko mesiacov mali tento cieľ na prvých miestach a museli ste tomu venovať pozornosť, tak vám unikalo potešenie z prirodzených radostí života.

pondelok, 14. septembra 2015

Bravčové karé na víne s brokolicou

Bielkoviny nemusíte ťahať len z kuracích či morčacích pŕs. V mojej "kuchyni" si nájde miesto aj hlúpe bravčové karé či stehno. Stačí ak odstránite viditeľný tuk a o zbytočné kalórie a nekvalitné tuky sa nemusíte obávať.
Áno, tuk z bravčového mäsa či hovädziny nepožujem za kvalitný, vlastne ani ten z kuraťa či morky. Môžete ma teraz všetci paleo jedáci ukameňovať, no pokiaľ viem, v tuku sa hromadí všetko zlé, čo zviera alebo aj človek do seba dá. Takže všetky sajrajt  toxíny, ktoré sú obsiahnuté v krmive pre dobytok sa prostredníctvom stravy dostanú do nášho tela. Pokiaľ sa ale viete dostať k overeným predajcom mäsa tak berte toto varovanie za bezpredmetné :)

Čo budeme potrebovať:
bravčové karé na plátky
čierne korenie
soľ
2 dcl bieleho vína
300 ml mlieko
1 PL zemiakový škrob
3 guličky čierne korenie celé
1 čl muškátový orech
voda
brokolica

Postup
Bravčové karé okoreníme, osolíme a na troche oleja opečieme, vyberieme do tepla. Do výpeku vylejeme pohár vína, pridáme celé čierne korenie, muškátový orech a necháme vyvrieť alkohol- zmizne nám približne 1/2 tekutiny. V pohári si vymiešame solamyl s mliekom a vylejeme do vareného sa vína. Miešame kým nám omáčka nezačne hustnúť. Podľa potreby pridávame viac vody/ mlieka. Do omáčky vrátime späť mäso a krátko ho v nej podusíme, aby sa spojili chute mäsa a vína. Odstavíme z ohňa a necháme dostáť.
V parnom hrnci si sparíme brokolicu rozobranú na ružičky. Na tanieri servírujeme s mäsom a omáčkou. Môžeme pridať ryžu či celozrnné cestoviny.


DOBRÚ CHUŤ! 

streda, 2. septembra 2015

Guláš z patizónu

Ahojte!

Čo všetko patrí k letu? Kúpalisko, slniečko, voda, zábava, festivaly a... a predsa guláš na chalupe :) Gulášom,podľa tohto receptu, si nepokazíte ani postavu, využijete typickú letnú zeleninu- patizón a pri tom nebudete ukrátení o skutočný chuťový zážitok. Kto si spomenie, kedy mal naposledy patizón? :D Ja som ho mala asi takto pred rokom... možno dvoma :D Veru zabúda sa naň, čo je ale škoda. Stačí hodiť do google a hneď sa dočítate viac o jeho pozitívnych vlastnostiach
"Patizóny sú plné vitamínov a minerálov, ktoré majú priaznivé účinky na naše telo. Medzi inými v ňom naše telo nájde napríklad železo či draslík. Špecifické na patizóne je, že má veľmi nízky obsah sodíka. To ho predurčuje ako veľmi dobrú zložku potravy pre ľudí trpiacich srdcovo-cievnymi problémami, alebo ochoreniami obličiek. Okrem toho majú patizóny veľmi nízky obsah kalórií a sú teda pomocníkom pri rôznych redukčných diétach. Odporúčajú sa tiež pre diabetikov, vďaka minimálnemu obsahu sacharidov, hodia sa i do detského jedálnička. Vynikajúcou vlastnosťou je napríklad to, že vôbec nenadúvajú. Pomáhajú odstraňovať škodliviny z čriev, podporujú trávenie, regenerujú organizmus."

Takže pre všetkých milovníkov gulášov a činiek :)


Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.