piatok, 28. apríla 2017

Toastová inšpirácia


Máj tento rok celkom vyšiel, že? Hlavne tie dva krásne pondelky, kedy si namiesto stresu môžeme vyložiť nohy na stôl a užívať si voľno. Víkendy a sviatky sú skvelé príležitosti ako si pripraviť extra raňajky. U nás doma bývalo zvykom, že soboty a nedele rána sme raňajkovali spolu, a vždy to boli úúúúplne tie najlepšie raňajky od ocina, či maminy- spišské párky, hemendex, praženica priamo z panvice, chlieb vo vajíčku so syrom a šunkou a kepúúúúč až za ušami...no jop málokedy to bolo niečo sladké- však tých kakaových guličiek do mlieka sme mali dosť z celého týždňa (poznali ste to, ráno sa nám moc do tej školy vstávať nechcelo, ale maminka bez raňajok nepustila, tak aspoň čo to rýchlo zjesť). Po rokoch (ani nechcem už myslieť koľko to už je rokov :D som starááá   večne mladá :D ) sa však veľa toho zmenilo, holúbkovia opustili hniezdo a víkendy sú málokedy doma (a aj keď sú, tak tie párky už nejedia, lebo im medzi časom preplo v bedni a stali sa z nich kulturisti :D ) . Jedno sa však nezmenilo- zvyk vychutnať si víkendové ráno prostredníctvom skvelého jedla. Na mojej >FACEBOOK< stránke sa tradične chválim sobotnými raňajkami - na uvítanie víkendu- a aj tými nedeľnými na >INSTAGRAME<- však rozlúčiť sa s víkendom treba vo veľkom štýle, no nie?  Jeden z hlavných raňajkových favoritov sú toasty. Z Lidlu som si už pred niekoľkými mesiacmi odniesla sendvičovač+waflovač+gril v 1, a poviem vám, vždy z neho vylezú len samé šmakotinky. 


Týmto článkom vás nechcem len inšpirovať k rôznym variantom toastov, ale chcem poukázať na jednu vec-JEM PEČIVO! JEM BALENÉ PEČIVO! JEM OBYČAJNÉ KYSNUTÉ PEČIVO! Nie, nechcem, aby ste teraz utekali do obchodu a kúpili si balík moravských koláčov. Pokiaľ skutočne nemáte od lekára potvrdenú alergiu na lepok, mali by ste prestať s experimentovaním s vlastným zdravým. Vylúčením pečiva neschudnete- schudnete preto, lebo namiesto bagety si dáte šalát = čítaj, zješ menej kalórií. Nevhodnosť bielej múky je nevyvrátiteľná, ale nevidím dôvod, prečo zdraví ľudia by mali prestať jesť výrobky z celozrnnej pšenice, špaldy, ovsa či raže. Hystéria lepku v kombinácii s módnym trendom kváskového domáceho pečiva ( + "čerstvé" pečivo z hypermarketov)  robí pekárom vrásky na čele- zvyšujú ceny, prepúšťa sa, malé pekárne krachujú... o tom ale nechcem. Jednoducho povedané, nešiaľte sa preto, lebo sa v nejakej knihe písalo, že vám pečivo spôsobí zníženie IQ o 50 bodov, narastie vám na uchu muchotrávka a zmiznú vám zuby. Všetko jedzte s mierou, a môžete sa tešiť z chutného a výživného jedálníčka, parádnych tréningov a v konečnom výsledku, z postavičky ako lusk! O zdraví ani hovoriť netreba ;)  Na túto tému bol aj nedávno workshop, ktorý organizovala skupina medikov a lekárov Loono, na ktorom upozornili na škodlivosť mýtov a trendov vo výžive. Zaujímavá diskusia sa rozbehla pod ich >článkom<. Alebo >videjko <od nutričnej terapeutky Aďky. 
Na prípravu toastov som použila celozrnný toastový chlieb Roberto, ktorý kúpite v Bille. Žiaľ, ani v jednej z lokálnych predajní som nenašla v ponuke chlieb tohoto druhu z celozrnnej múky. 

   

 ŠTRÚDĽOVÝ TOAST- Tenké plátky jabĺčka naukladáme na plátok toastu, posypeme škoricou a prikryjeme druhým plátkom, môžeme pridať hrozienka. Ešte chutnejšia je verzia s arašidovým maslom! Tu na fotke som si ju však vychutnala s fit "termixom"-biely jogurt vymiešame 10g čoko proteínom a lyžicou kakaa. 
S:61g, T:4g, B:25g


RAFAELLO TOAST: Tento sa mi zvlášť podaril! Budete sa oblizovať aj za uškami! Vanilkový termix rozotrieme rovnomerne po dvoch plátkoch toastu. Naukladáme tenké kolieska banánu a jemne posypeme kokosom. Prikryjeme a dáme do sendvičovača. 
S:86g, T:11g, B:17g

ZDRAVÝ FRANCÚZSKY TOAST: Na rozdiel od predchádzajúcich raňajok, na prípravu týchto som použila Slatinský celozrnný chlebík. Dva bielka som si osladila sladidlom a namočila som do nich 3 krajce chleba. Piekla v rúre na papieri na pečenie do zlata. Na záver som zapečené toasty doladila čokoládov a banánom, ktoré tomu dali ten správny šmrnc.
S:61g, T:14g, P:21g 



CHLIEB VO VAJÍČKU: Mohli ste ho u mňa vidieť už v >TOMTO< dieli one day of eatingu, nájdete tam aj postup ;) 

TRADIČNÝ Peanutbutter&Banana  TOAST: Prečo tradičný? Pretože, keď som začínala s arašidovým maslom, bol to prvý spôsob jeho papania- na opečný chlieb a s rozpučeným banánom. Inak vedeli ste o tom, že Elvis Presley si ho pripravoval spoločne ešte aj so slaninou? Kuknite na recept >tu<
S:73g, T: 14g,  B:15,6g

STREDOMORSKÝ TOAST: Neskutočne macrofriendly nátierka z Lidlu, ktorú som si kúpila počas Gréckeho týždňa. Zloženie v špičkovej kvalite sa potvrdilo aj na chuti, a pritom tá cena bola úplne v pohode (2 eurá). Eridanous baklažánovú pomazánku s feta syrom som si bohato (50g) natrela na toasty, naukladala kúsky sardinky (1/2 konzervy), pridala pár lístkov rukoly a zapiekla. Zeleninka nemohla chýbať. 
S:57g, T:9g,B:25g




3 komentáre:

  1. Akurát, keď docvičím, narazím na článok, ako je tento? :( Tie inšpirácie sú úžasné! Až mi slinky tečú! :D ✿

    * Giveaway - Cerruti 1881 *

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za milý komentár. :) Tak šup šup robiť toasty!

      Odstrániť
  2. Mňaam! Vyzerá to super! Toasty som už nemala ani nepamätám... asi pre to že doma nemám toastovač. :D vidím to na navštevu rodičov :D

    dazzlera.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.