piatok 28. apríla 2017

FITŠpenátová roláda

Veľkonočné sviatky sú späté s uvítaním jari, ukončením pôstu a pripomenutím si významnej duchovnej aj historickej udalosti v modernej kresťanskej spoločnosti. A ako to v takéto dôležité sviatky býva, naše stoly sa počas nich prehýbajú domácimi dobrotami a ani jedna gazdinka nenechá nič na náhodu. To, že to pre nás - fitness nadšencov- znamená skúšku pevnej vôle, a v niektorých prípadoch aj pocity outsidera v rodine, nie je ničím príjemným. Ale dá sa to aj inak! Pripravte sebe aj rodinke niečo fajné a zdravé, na čom si budete môcť spoločne pochutiť, a čo viete? Možno ich vaše jedlá natoľko ohúrila, že o rok už budú tradíciou už len tie. (povedzme si pravdu- pálenie záhy, bolesti brucha a niekoľko dňové "záchodové" problémy po sviatkoch nie sú ničím príjemným)

Ja som doma zabodovala touto špenátovou roládou už po druhý krát! Premiéru mala na Silvestra, kedy si okrem rodinky na ne zgustli najmä kamarátky, ktorým som ju priniesla ako občerstvenie na party. Jedna si vypýtala recept hneď, a pripravuje si ju bežne do práce. Mamina si ju zas vyžiadala na Veľkú Noc. A keďže sa Novoročné sľuby majú plniť, tak ja som splnila aj ten môj a mamine som ju s potešením upiekla.




Budeme potrebovať:

Na cesto:
400g čerstvého špenátu
40g špaldovej alebo inej celozrnnej múky
2 vajcia
soľ

Na plnku:
250g nízkotučného tvarohu
50g údený syr strúhaný
60g plátky šunky
100g tavený syr light
červená paprika
sušená/ čerstvá pažítka (alebo sušená petržlenová vňať)- voliteľná bylinka

Špenát si prelejeme vriacou vodou, necháme odkvapkať, vychládnuť a ešte dodatočne vyžmýkame prebytočnú tekutinu. Osolíme, pridáme žĺtka, múku a soľ. Bielka vyšľaháme a všetko spojíme. Cesto pečieme 15-20 min.

Tvaroh rozmixujeme s taveným syrom a zmiešame s údeným syrom a pažítkou (voliteľné). Červenú papriku si nakrájame na cca 3ks "hranoliek" ktoré zrolujeme do 2 plátkov šunky.

Na vychladnuté cesto natrieme tvaroh, kúsok od okraja poukladáme do radu šunkové rolky a zrolujeme. Necháme stuhnúť v chladničke 3 hodiny, ale ešte lepšie chutí na druhý deň.



>DOBRÚ CHUŤ<

Vaša NewHealthy :*

2 komentáre:

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.