piatok, 27. januára 2017

Ona ešte žije?

Ahojte!


Rozmýšľam kde začať, ako začať. Je to ťažké zvoliť vhodnú reč. Niekto môže byť hlboko sklamaný, že veru ešte nevoniam fialky od spodu, niekto zas schytil hysterický záchvat, že číta hlasy zo záhrobia. :0)   No ja verím, že väčšina z vás neprežíva ani jedno, ani druhé a teší sa z toho, že som sa opäť vrátila k blogovaniu. Tento článok bude čisto "denníčkový"- zarecitujem vám moje plány; úspechy a pády, o ktorých som sa s vami ešte nepodelila.

KONCERT THE PARANOID 💘💘💘 Musí sa predsa žiť aj punkovo kultúrne. 

ZDRAVIE

V mojom poslednom článku spomínam poškodenie bedrových kĺbov a začiatok rehabilitácie. Ako sa dalo predpokladať rehabka mi moc nepomohla. Bedrá a kolená ma bolia naďalej. Snažím sa s tým vyrovnať po svojom- strečing, stabilizačné cvičenia a ľudskejší prístup k vlastnému telu. Naučila som sa tolerovať fakt, že kĺby a šľachy potrebujú dlhší čas na adaptáciu na zvýšenú tréningovú záťaž. Ráno si neviem predstaviť bez mojej "stretch rutiny", ktorá predstavuje vybrané cviky a polohy z jógy. pilatesu či knihy Tréning väzňa 2.
CHEESECAKE na spôsob VIANOČNÉHO ŠTEDRÁKA- doma som sa predviedla a na Štedrý večer si celá rodinka na ňom pochutnala :) 


ŠKOLA A PRÁCA

Po získaní bakalárskeho titulu pokračujem v štúdiu politológie v Bratislave. Rada by som povedala, že mám za sebou aj úspešné ukončenie prvého semestra v magisterskom stupni, to žiaľ ešte nemôžem- čakám na posledné hodnotenia zo záverečných prác a skúšok. Verím však, že všetko dopadne dobre. Počas tohto semestra som sa snažila viac prepojiť školu s praxou a začala som stážovať v organizácii EPIC. V rámci stáže som sa zúčastnila školenia starostov, ktoré sa týkalo zakladania sociálnych obecných podnikov. Práve sociálne podnikanie, a nezamestnanosť všeobecne, je oblasť, o ktorú sa v mojom študijnom obore zaujímam najviac. Bohužiaľ, po tejto akcii ma viac menej v organizácii nebolo treba, a ja sama som mala čo robiť, aby som stíhala vlastné povinnosti do školy a prácu. Bude to pomaly už rok, čo robím vo Veolii asistentku. V máji však z firmy odchádzam. Prečo? Pozri sa nižšie.
DOMOV. VIANOCE. ZIMA= dokonalé šťastie


WORK AND TRAVEL

"Kde sa to ty zase hrabeš Katarína?!" Vravím si asi vždy, keď na mňa prídu závrate z myšlienky, že som sa sama, dobrovoľne, v plnom vedomí a bez vplyvu psychotropných látok prihlásila na Work and Travel programu do USA. Myšlienka stráviť jedno pracovné leto v US sa vo mne tak nejak pohybovala už pred minulý rok. Vtedy to však osud zariadil inak a ja som všetky svoje úspory investovala spláchla hajzlom   do autoškoly, ktorú som aj tak nezvládla. (smiech) ... (ironický smiech) Väčšinu poplatkov mám už voči agentúre Student Agency uhradených, ostáva kúpiť letenku a prejsť kurzom pre plavčíkov. Výcvik sa bude konať 17-18-19 februára a už teraz mám z neho v gatiach nabobkané. Záverečná skúška bude pozostávať z ústnej aj písomnej časti v anglickom jazyku+ kondičný plavecký test. Toto vážne nemôžem pokaziť! Uvedomujem si, že pri troške snahy je nízka pravdepodobnosť, že by som neprešla, resp. že by som sa to nenaučila, ale jednoducho sa bojím. Lebo predsa- čo ak??? Z plávania až taký stres nemám. V kondícii sa stále udržujem. Avšak na plávanie sa tak nejak, stále nenašiel čas, a keď mi teraz horí pod riťou, tak nemôžem. Navyše začínam mať obavy, či vôbec budem môcť ísť do bazéna ten februárový víkend. Prečo? Pozri sa nižšie :0)  (začína ma to baviť hehehe =D )


TATTOO

Môj vianočný darček, dlhoročný sen, najväčšie potešenie 💗. To je moja kráááásna kerka, ktorú od 22. januára nosím na chrbte Veľmi pre mňa znamená. Asi len ja vidím jeho pravý význam, Verím, že ma jeho krídla udržia nad vodou v ťažkých časoch.  Teším sa na to, kedy sa s ňou budem môcť popýšiť v lete! Už nech sa mi zahojí! Aby som zabránila jej poškodeniu či vstupu infekcií, v posilke si dávam sakra bacha. Je to len 5. deň čo ju mám, cvičiť by som popravde nemala- no človek ako ja bez pohybu tak dlho neprežije. Každý vám povie niečo iné- necvič 2 týždne, choď si smelo zacviciť, len sa neopieraj o lavičky v gyme. Vybrala som si kvázi strednú cestu- nešla som cvičiť 48 hodín po výkone a obmedzila som tréning o cviky, pri ktorých dochádza ku sťahovaniu či rozťahovaniu lopatiek, alebo pri nich ležím, resp. sa opieram o nejakú podložku či lavičku. Obmedzení sa dočkal aj tréning nôh- také drepy s činkou na trapézoch neprichádzajú do úvahy (ani leg press či hacken drep). Kvôli vyššie spomenutým faktom je jasné, že cvičiť nemôžem chrbát ani prsia. A tu sa dostávame k poslednému obmedzeniu, ktoré by ma ani teraz v zime netrápilo, nebyť toho plaveckého výcviku- okrem toho, že sa odporúča vyhýbať sa mesiac saune a priamemu slnečnému žiareniu, rovnakú dobu by ste nemali vchádzať do bazéna. Aaaaa tak nejak som v prdeli. Ako si to budem môcť vyskúšať, keď akurát 20.2. ubehne oní mesiac?!

FITNESS

Posledne som vám sľúbila prípravu na fotenie. To však nevyšlo. Nie, nehanbím sa za seba. Ani sa na seba nehnevám. Proste správala som sa zbŕklo a nevyspelo. Bolo to povrchné rozhodnutie. Dúfala som, že TOTO je tá správna motivácia. Ale v hĺbke srdca som vedela, že to nedopadne tak, ako som to plánovala. Nebol to TEN pocit, že to skutočne dokážete. Bola to len túžba, vidina...nie niečo, čomu som skutočne verila. Skôr som dúfala, že v nejakej etape tej prípravy ma osvieti a ja tomu budem zrazu oddaná ako pes svojmu pánovi. Niekomu takéto verejné výzvy pomáhajú. Záväzok ho motivuje nesklamať. Žiaľ u mňa to je naopak. O tetovaní ešte nikto nevie. Teda aspoň väčšina z môjho okolia (okrem rodičov- verili by ste, že tam bol so mnou ocino a ešte sa mu to aj páči!!) No a už nikto ani len netuší že od Vianoc sú to pekné 2 kg dolu a stále sa to  znižuje. Ale čo je ešte lepšie dnešným dňom, kedy píšem tento článok je to 27 dní bez prejedenia :) A pre tých ktorých zaujíma ako sa stravujem, tak tu sú moje priemerné makrá, ktorých sa držím - sacharidy 200g, bielkoviny 100g, tuky 30-40g. Používam na to už vyše mesiaca aplikáciu kaloricketabulky.sk Prvé týždne (to bolo ešte v decembri) "chudnutia"som však držala makrá vyššie nech sa len naučím dodržiavať režim zapisovania, plánovania a "makrovania". Vtedy boli sacharidy vytiahnuté na 250g a tuky na 50g.
NA PORCIU: 70g ryze a 220g zmesi chilli con carne (na vegetariánsky spôsob) 


Ak si niektorí z vás pamätáte, nerada píšem o svojich tréningoch. Sú relatívne komplikované a často mením cviky, počet sérií a opakovaní, alebo si pridám nejakú extra intezifikačnú techniku. V skratke ich môžem popísať nasledovne. Pokračujem v Tréningu väzňa (TV). Dvíhanie nôh vo vise som dala na majstrovskom stupni. Drepy na jednej nohe urobím v 3 sériách a 7 opakovaniach, žiaľ nie sú ešte také dokonalé a hlavne na tej ľavej nohe dosť tým zadkom tancujem do všetkých smerov. V klikoch bojujem so stupňom "polovičné kliky" - aktuálne 3série po 18 opakovaní. Na zhyboch sa nachádzam na stupni "s vyloženými nohami pred seba na lavičke" v 3 sériách po 15 opakovaní.
Toľko k základným cvikom TV.  K ďalším mojím cvikom patria aj pike push ups, wall walks, one arm one leg plank a nácvik planche. Všetky cviky s vlastnou váhou mám rozdelené do celého týždňa a v jeden tréning ich kombinujem so silovými cvikmi s činkami. Danú partiu v závere tréningu ešte poriadne vypálim nejakou "srandičkou" (čítaj intenzifikačnou technikou), po ktorej mi však do smiechu moc nie je :D
CÍCEROVO-PROTEÍNOVO-OVSENÝ KOLÁČIK na raňajky (2porcie)- ešte viem piecť aj zdravo, nie len cheesecake-y =D


Okrem vyššie popísaných silových tréningov mám v týždni aj Zuzkine (Zuzka Light) HIIT work outy, kde pracujem na výbušnosti, flexibilite, funkčnej sile a celkovo na vytrvalosti svalových vlákien na celom tele. Tieto "Zuzky" mávam zhruba 2x v týždni a ukončujem ich HIITom na švihadle. V týchto tréningoch hodne skáčem, nie len preto, lebo to má aj samotná Zuzka v obľube, ale preto, lebo sa snažím posunúť v box jumpoch. K tomu každú nedeľu sa venujem kardiu na "lačno" (káva a protein ale musí byť!!!)  v stálom tempe v primeranej tepovej frekvencii.

KONIEC OZNAMU!

Nenapíšem kedy uverejním, ani o čom bude ďalší článok. Poviem len - čoskoro 😉


2 komentáre:

  1. No vitaj späť! Hovorila som si, čo sa s tebou asi stalo a tak som rada, že si sa k blogovaniu vrátila. Hlavne nech sa ti darí a budem držať palce.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aoj :) ďakujem za privítanie. Dúfam, že sa ti tu u mňa bude páčiť. :*

      Odstrániť

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.