streda 26. novembra 2014

VÝZVA! Vianoce bez zákuskov!

Peknú stredu  prajem J 

Taaak a prehupli sme sa septembrom, októbrom a máme pred sebou posledný novembrový týždeň a začiatok toho najkrajšieho obdobia v roku- advent. Tento rok chcem, aby bol advent o skutočných hodnotách a nie o strese, či už z nákupov darčekov, či zo zápočtového týždňa, z finančnej tiesni alebo z jedla. Niektorých z nás rok čo rok trápi, čím obdaria svojich blízkych, iní zas riešia dilemu, či si doprajú aspoň kapra alebo radšej kúpia deťom nové svetre,  študenti berú Vianoce možnosť maximálne nevyužívať voľný čas a dopozerať si posledné série ich obľúbených seriálov pred začiatkom skúškového obdobia, gazdinky trápia medovníčky, ktoré ani za toho Ježa-Deža nie zmäknúť; a zdravostravujúci ľudia? Pravdepodobne dúfajú, že tento rok sa im poradí na Vianoce krotiť.



Tak, a ak aj vy patríte do tejto skupiny fitnessákov a Vianoce vás desia pre jedlo, vymyslela som pre nás- vás taký malý challenge. Vianoce bez zákuskov! Advent využijeme ako prípravu na rázne NIE!, keď nás budú núkať sladkosťami. Ja som sa takto rozhodla z prostého dôvodu- viem, že jedným koláčikom sa to neskončí a nechcem vo Vianociach vidieť možnosť sa prejesť. Na mojej Fb stránke ste si mohli všimnúť príspevky s náboženským podtónom, preto mnohých z vás asi takéto rozhodnutie neprekvapí, iní to bohužiaľ, budú chápať ako formu sebatrýznenia či znak mojej exanorexie. A to ma bude naozaj veľmi mrzieť, lebo to nie je pravda. Mojou dlhodobou snahou je nájsť zmysel v niečom inom ako v jedle, že problémy mi jedenie/nejedenie nevyrieši, proste že na svete sú aj dôležitejšie a krajšie veci ako tá domáca Marlenka od maminky J
Takto to bohužiaľ končí každý Štedrý večer- rok čo rok. Kto to pozná? 

To, že sa vzdáte vianočných koláčov neznamená, že vaše sviatky nebudú sviatkami hojnosti. Dopriať si môžete všetko – od kapustnice až po opekance J Jediné čo bude zakázané sú zákusky, tyčinky, čipsy. jednohubky a obležené chlebíčky. Prečo práve tieto jedlá? Lebo sa dajú zjesť pomerne rýchlo a jednoducho, sú kaloricky bohaté a naopak chudobné o zdravé nutrienty. Ak sa zmierime s tým, že na Vianoce to proste jesť nebudeme, tak  to aj zvládneme! Pokiaľ ale sa budeme báť, že „čo ak zlyhám“ tak naozaj zlyháte. Neprivolávaj chybu skôr ako si ju spravil, ver si.
Najedli sme sa, v priebehu 5 minút rozbalili darčeky...a potom otázka "Čo beži v telke?" S plným bruchom toho moc nenachodíme, a ani do reči nám moc nieje, no bez tých koláčov v ňom by to možno šlo nie? Taká prechádzka, návšteva známych? 

Na to, aby sme sviatky narodenia Pána trávili duchovne a nie žalúdkom, bude treba začať hneď!  Ako to budem robiť ja? Toto ma zatiaľ napadlo

1.      Každý deň sa budem riadiť podľa vopred stanoveného foodplanu, v ktorom budem dodržiavať makrá stanovené trénerom.
2.      Za usporené korunky si kúpim Notabene. (chutí mi káva z automatu :D vždy keď som v škole si ju proste musím dať- jednoducho si ju prestanem kupovať a cenťaky si dám bokom, vzdajte sa aj vy vašej „rutiny“ a za našporené korunky urobte niekomu nezištne radosť )
3.      Každý deň si budem večer hovoriť 3 veci, za ktoré som vďačná, 3 veci, na ktoré som zvládla, 3 veci, ktoré nechám tomu dňu (napríklad ak vás niekto nahneval alebo vás urazil.
4.      Denne (aj viackrát za deň) si budem predstavovať ako si užívam Vianoce bez toho, aby som jedla sladkosti.  Jednoducho si budem tou myšlienkou žiť. Vsugerujem si to.
5.      Počas sviatkov nevynechám ani jeden tréning.
6.      1 deň= 1 dobrý skutok J alebo zahryznutie si do jazyka, preglgnutie kritiky druhých, odmietnutie ohovárať,  keď je možnosť
7.      Povinnosti do práce, školy sú prvoradé- takže žiadna prokrastinácia!

Vianoce predsa nie sú o jedle. Užime si v kruhu svojich blízkych a vychutnajme si skutočnú atmosféru Vianoc. 


Tak čo idete do toho so mnou? Čo si o tom myslíte vy?
 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.