pondelok 27. januára 2014

Keď kura chcelo byť šunkou

Ahojte!
Nasledujúci príspevok bude krátky. Aby to tu stále žilo, pridám aspoň jednoduchý recept pre všetkých, ktorí radi varia, chutne a zdravo, no nie vždy je dostatok času "zbúchať" ingrediencie do jedlého receptu. Inšpiráciu som našla u nás v Bille, keď som zablúdila k stojanu s nápisom "výrobky s končiacou dobou trvanlivosti". So zľavou 25% som si kúpila Maggi nápady zapečené zemiaky so šunkou. Hneď ako som videla túto zmes sa mi pred očami objavil nasledujúci recept. Mala som chuť na zemiaky a kuracie prsia. A ako Popoluške, mne moje "tri oriešky" cvrnkli do košíka. Boli síce len 2, ale to na 2 kilá zemiakov a 800 g kuracích pŕs bohate vystačilo.



Ak ste priaznivci len prírodných dochucovadiel, ako sú bylinky či korenia, asi vám moc po chuti nebude. Avšak, ja vždy vravím, a som toho názoru, že raz za čas treba upustiť od neslanej ryže, prsiach len na kari či škorice či iných jedál bez prídavku soli či cukru. Osobne som si už sama vďaka takým jedlám vypestovala citlivosť na slanú aj sladkú chuť. Treba si uvedomiť, že čím kvalitnejšie suroviny používame a konzumujeme, tým menej je potrebné dochucovanie. Ako príklad uvediem klasickú hovädziu polievku, resp. vývar, ktorý nesmie chýbať na nedeľnom stole bežnej slovenskej domácnosti. Ak doň pridáte skutočné hovädzie mäso a špikové kosti, poctivú dávku zeleniny, zväzok petržlenovej vňate a celé čierne korenie, na pridanie bujónu ani nepomyslíte.

Suroviny (asi 7 porcií ) :
ja som si kúpila 1,7 kg zemiakov (toľko som nahádzala do sáčku )
800 g kuracích pŕs
2 veľké cibule
2 sáčky maggi nápady zapekané zemiaky so šunkou
sójové mlieko alebo sójová smotana


Zemiaky očistíme, nakrájame na kolieska a rozložíme na plech vystlaný papierom na pečenie. Na zemiaky rovnomerne položíme kolieska cibule a "nudličky" z kuracích pŕs. V miske rozmiešame v 500 ml  (možno aj viac, kľudne pridajte aj  vodu )sójového mlieka či smotany korenie maggi, vylejeme ho na mäso, prikryjeme alobalom  a dáme zapiecť do rúry na 200°C asi na 30 min. Nie som dobrý časovač, ale tiež sa nič nestane,ak necháte aj dlhšie, záleží od vašej rúry. Najlepšie je, vždy to pozrieť a okúsiť zemiačiky a cibuľku. Mäsko je väčšinou hotové rýchlo. Tak sa nebojte, s kúska švábočky mimo jedálneho režimu nepriberiete a pripravíte si chutné jedlo.

Áno :D to len tak nevyzerá :D tá cibuľa ešte mala byť :D Ochutnala som nesprávny kúsok :D 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.