štvrtok, 23. januára 2014

Ako som papala

Servus!
A je to tu! Sľúbený článok o mojom stravovacom režime za posledné 2 mesiace. Skôr ako k nemu prejdeme, vás chcem upozorniť na skutočnosť, že nižšie uvedené jedlá sú evidované len za posledné dva týždne koncu objemovky. Rozhodla som sa dopodrobna si zapísať, pôvodný jedálníček, aby som vedela kde môžem ubrať, alebo niečo pridať v ďalšej fáze môjho "fitness roka" :)
Počas roka mením stravovací režim, tak isto ako tréningy. Ako máte rozdelený rok vy?



Keď si teraz tak spomínam ako som jedla, napr. koncom novembra, musím ešte poznamenať, že určite toho bolo viac. Nevedela som koľko je veľa, koľko je málo, po 2 mesačnej pauze, kedy som jedla horšie ako zle, som sa najprv vrhla na šaláty, potom som nevládala na tréningoch, preháňala som to s proteínmi, následne prišiel "bad day" a ja som celý deň len cukrovala (napadá mi výrok môjho brata: "ty buchta posyp sa" , bola som ako ta buchta čo ju sypú práškovým cukrom :D )  Jednoducho cesta k tomuto jedálničku nebola vôbec jednoduchá. Najprv ešte v lete bolo paleo, silovo- intenzívno- kondičný ( to je skomolenina :D ) tréning, potom úplne vyčerpanie, 2 mesiace bez cvičenia ( "ďakujem" pekne jednému milému pánovi, ktorý mi to doporučil a mal byť mojim trénerom, údajne som potrebovala dlhý pokoj od cvičenia a regeneráciu na nasledujúci objemový tréning + jesť ako všetci). September a október 2013 boli najhoršie mesiace môjho života, blba som, ako sa len dalo. Každý týždeň som skúšala iné stravovanie, hladovky, detoxy, hroznové dni, bez sacharidov, atď. Proste nevedela som, čo so sebou. Ak som jedla "ako všetci" mala som výčitky, potom prišli diéty, ktoré som aj tak nedodržala a nakoniec som sa prejédala. Bolo to ako začarovaný kolotoč. Stále mi vŕtalo hlavou: "Ako mám jesť, keď necvičím? Môžem si dať ovocie, aj keď nie som po tréningu? a pod."

Jednoducho mala som predtým svoje "jedácke" rituály skĺbené s cvičením. Popri tom mi cvičenie nehorázne psychicky pomáha. Bez neho sa cítim ako úplná nula a moje dni sú vyplnené bezmyšlienkovitým blúdením po internete, izbe, po vonku, obchodoch. Do slova MOJ ŽIVOT NEMÁ BEZ CVIČENIA VÝZNAM! Keď makám, cítim, že žijem, nohy mám ako v plameni, srdce mi ide vyskočiť z hrude, vlasy sa mi lepia na spotené telo. To je ten pocit, pre ktorý sa oplatí žiť, pocit, v ktorom som živá.
Koniec novembra a decembra sa už niesol v lepšom režime (mno jop mala som už svoje cvičenie :D). Samozrejme Vianoce to trošku pokazili :D, no na predchádzajúce stravovanie som nabehla veľmi rýchlo a celý január dodržiavam opäť moje "food" zvyky, ktoré som sa naučila posledné mesiace roku 2013...  tento mesiac som ich len vycibrila.


Páči sa tu je môj "vyčistený" jedálniček (suroviny sú v surovom stave)
Raňajky: 80g ovsené vločky, 2 vajcia, 30 g kokos strúhaný (alebo orechy či karob), 1 lyžica medu, možno niekedy ešte nejaké sušené ovocie, káva vždy čistá,
Po tréningu: banán, 30 g sójový proteín, 2 sušené figy
Obed: 350 g zeleninový tanier (čerstvá mrkva, kapusta, paradajka, paprika, kukurica), 100g ryža, 120 g kuracie prsia na sézame a bazalke.
1. Olovrant: káva (ešte pred 3 týždňami som si vždy dala jeden riadok 75% horkej čokolády )
2 Olovrant: 80 g šunka, šalát zo zeleniny a 1 ks ovocia+ nejaké orechy (napr. ľadový šalát, kápia, pomaranč, kešu,) alebo 80g šunka, 2 ks ryžových chlebíkov a zelenina
Večera: maslová tekvica cca 200g, 150 g kuracie prsa, 150g zelená fazuľka lusky, kokos strúhaný 30 g, 2 ks ryžových chlebíkov  alebo 350 g nejaká mrazená zeleninový zmes + 150g pŕs alebo balenie tofu + 2ks ryžových chlebíkov+ lyžica/čka olivového oleja
Ak ma večer chytila mlsna na sladké dala som si nejaké citrusové ovocia (najčastejšie grep) alebo kyslejšie zelené jablko. Keď mám chuť na niečo teplé do bruška spravím si sušené sójové mlieko.
Aj takto môže vyzerať môj obed. Krúpy, kuracie stehno, a poriadna dávka zeleniny. 

PS.: Ryžové chlebíky som často obmieňala, napr. som ich nahradila  1 plátkom celozrnného chlebíka, či 3 plátkami krehkého chleba Bonavita

Nevravím, že môj jedálniček je dokonalý. Ale snažím som sa mať čo najviac potravín z prírody. Silní zástancovia bezsacharidových večerí mi budú mať za zlé to ovocie alebo ryžové chlebíky k večeri, ale mne to neprekáža. Neznášam pocit hladu, moje chute chcem mať pod kontrolou a viem, že lepšie zvládam sa takto stravovať, keď neodstránim všetky cukry na večer.
Fakt, ktorý ste mohli postrehnúť, je vynechanie mliečnych výrobkov a sójové mlieko. Ak si viete dať 2 a 2 dokopy, tak isto tušíte, že autorka článku buď nemá rada mlieko alebo má alergiu. Tí, čo tipovali druhú možnosť, tak BINGO! Mali pravdu. Mám alergiu na mliečnu bielkovinu kazeín. Aj keď som kedysi mlieko mohla, objavila sa mi začiatkom roku 2013 a odvtedy len smutno obchádzam regále s tvarohom, cottage syrom či cmarom. :( Pre mňa ako dievča z Liptova, je to ako Boží trest, sodoma -gomora, apokalypsa, 10 (toľko ich bolo nie?) rán na Egypt, armagedon a ešte atómová bomba dokopy :D

A na záver som si nechala suplementy. Zámerne až takto na koniec, pretože stále hovorím "Najprv sa nauč zdravo jesť a potom hlc tabletky." :D . Kruté ale je to pravda. Je dôležité mať prehľad živín v bežných potravinách a na základe toho robiť nákupy surovín nie nákupy doplnkov výživy.
Takže som užívala nasledujúce:
aminokyseliny značky Universal vyrobené z hovädzej pečene, kĺbovú výživu od Kompavy a následke od Biotechu, železo, B komplex, vitamín C od Kompavy, hydrolyzovaný hovädzí proteín od Amixu, na pečenie palaciniek, buchát či proteínových kašičiek som používala vaječný proteín od Scitec Nutrition

1 komentár:

  1. Jídelák je skvělý! jde vidět, že jíš dostatečně a prospívá ti to :) měla bych se tebou inspirovat...
    Takovou minulost máme skoro každý, je to smutné, ale nejlepší na tom je, že jsme se dokázali poučit a najet na racionální stravu, která tělu prospívá nejvíc:)
    Cvičení taky beru jako náplň života. Popravdě nevím cobych bez něj dělala krom práce a přítele, ale pořád by mi v životě něco chybělo. Miluju ho a doufám, že mě nikdy nepřestane bavit :)

    OdpovedaťOdstrániť

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.