štvrtok 9. novembra 2017

Krakow-Gdansk-Gdynia (2. časť)

Milí moji a máme tu pokračovanie!

Z Krakowa sme sa vrátili o 10-tej večer. Unavení, premrznutí. Pondelok ma ráno čakala škola. Čakala márne. Večer som bola tak unavená, že som rovno padla do postele, a to bez toho, aby som si nastavila budík.

S Erazmus kamošmi ešte v Krakowe. 

Po dvojdňovej tréningovej pauze, som vyspinkaná mierila rovno do fitka. Tréning predsa musí byť! Oukej, takže cez deň porobiť nejaké tie povinnosti, pobaliť si veci, niečo dobré upiecť, skontrolovať letenky, ubytko a opäť ísť do pelechu!

Letisko sa  nachádza 1 hodinu od centra Wroclawi. Museli sme si teda privstať. Chcem však pochváliť našich severných susedov- oba letiská- Wroclaw aj Gdansk- boli nádherné, čisté, priestranné a zorganizované!



Po pristátí nás nemilo prekvapila zima :D Hold, ďalšie vrstvy sme vyťahovali už hneď na letisku. Keďže nasledujúci deň 1.11. bol štátny sviatok, a všetky verejné budovy sú zavreté, a my sme chceli vidieť akvárium v Gdyni, rovno sme si to namierili do tohto malého prístavného mestečka.




Dostanete sa tam za 30 min. vlakom z mesta Gdansk. Hneď pred hlavnou stanicou vám socha židovských detí pripomenie históriu chodníka, po ktorom vychádzate z vlaku. (pozn.: Ešte pred holokaustom, židovskí rodičia tušili, že niečo sa chystá, a mnohí z nich poslali svoje deti do Británie. Sochy týchto udalostí sa nachádzajú po celom Poľsku. Najmä v blízkosti vlakových staníc)


Len 20 min. chôdze od stanice sa ocitnete na náááádhernom prístave, ktorý dýcha prímorskou atmosférou. Mólo lemujú pristavené lode, jachty a reštaurácie. Väčšina z nich bola v tomto období zavretá, avšak v tých čo ostali otvorené, o rybacie špeciality nebola núdza.

Ako som už spomínala, naším cieľom bolo akvárium. Nebolo zvlášť veľké, delfínov v ňom nečajte. Ale takú anakondu, medúzy, ryby, pri ktorých ste radi, že žijú niekde v tme,  či známeho Nema,  v ňom dozaista nájdete. Zaručene príjemný zážitok.
Hranolky nemusím, radšej som si vypýtala pečivo a extra porciu zeleniny :D . A rybka bola fakt úžasná.  Hlavne, po tom ako sme sa kochali tuto krásnym Nemom :D 


Toto nechceš stretnúť :D 

Večer sme sa už vracali do Gdanska. Konečne! Naša hlavná destinácia! Nedalo sa náš príchod osláviť lepšie ako s celým mestom na dlani. Kamošku som prehovorila, ešte pred cestou, že na to ruské kolo pôjdeme, aj keby - neviem čo. :D


Ževraj sa bojí výšok. Pche! A predsa si to tam so mnou užila! Odvážna to žena. 


Mesto dýchalo Helloweenom. Tak som sa sebe samej pýtala: "Byť či nebyť?" 

Čo by to bolo za dovolenku pri mori bez opaľovania sa na pláži? 

Neptún- jeden zo symbolov mesta. 






Poľsku funguje občianske združenie Free Walking Tour. Miestni sprievodcovia pôsobia aj v tomto meste- za každého počasia, aj cez sviatky. Boli sme teda rady, že aj počas Dušičiek sme sa mohli dozvedieť niečo viac, a musím priznať, že nebyť tejto prehliadky, určite by som toto mesto, jeho budovy a krásu, nevnímala tak, ako teraz. Nehovoriac o dôležitých, ale nenápadných, pamiatkach, ktoré by nám inak unikli.


Mesto bolo vždy dôležitým prístavom. Vďaka obrovskému drevenému žeriavu z 15. st. mohli vykladať ťažké náklady z lodí. Bol využívaní aj počas 1. sv. vojny!!! 

Pamätník Westerplatte 

Podvečer sme strávili prechádzkou v prístave Westerplatte, kde došlo prvému vylodeniu nacistických vojakov. Začala sa druhá svetová vojna.

Pohľad zo strážnej veže vo Westerplatte. Rozmýšľala som, ako sa cítil vojaci, keď na obzore videli prichádzať bojové lode. 
Miesto, ktoré nám ukázal náš sprievodca. V pozadí vidíte poštárov opierajúcich sa o múr tesne pred tým, ako ich nacistickí vojaci odviedli. Poľská pošta a vojenská kasárňa vo Westerplatte boli prvé miesta útokov nacistov. 

Mesto Gdansk je vyhláseným európskym mesto solidarity. Doobedie posledného dňa sme preto strávili prechádzkou k obrovskej veže 3 kotiev (42 m ! 139 ton!) . Kotvy znázorňujú prvé tri obete z roku 1970, kedy na danom mieste pochodovali pracovníci proti komunistickému režimu. Pouličné nepokoje si vtedy vyžiadali 45 obetí.


Pamätník stojí v blízkosti lodeníc. Práve v týchto lodeniciach započalo svoje začiatky hnutie Solidárnosť (Solidarnocs) na čele s Lechom Walesom, ktoré bojovalo za slobodu a demokraciu v čase socializmu. Stretávali sa tu a plánovali ďalšie kroky proti režimu.


Posledný pohľad na mesto. V pozadí jedna z dominánt mesta- Zlatá brána. 

Výlet sme zakončili ako inak sladkou bodkou. 

A ako ste prežili Dušičky vy? :)

THE END! 

Vaša NewHealthy :* 
>>>FACEBOOK <<<
>>>INSTAGRAM<<<




1 komentár:

  1. Paráda, vypadá to tam krásne. Som presvedčená, že by som si podobný výletu užila, ja som dosť zaťažená na pamiatky a uličky, zákutia .. a ten prístav, no nádhera!

    OdpovedaťOdstrániť

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.