nedeľa 9. februára 2014

Thajské morčacie

Zdravím vo spolok!

Ešte teraz si spomínam, ako som vo vlaku domov písala tento príspevok, a teraz už sedím na internátnej posteli a mám za sebou 2 hrozné dni v robote. Je nedeľa, nič sa mi nechce, pred sebou mám kopec riadu po varení raňajok a obedov na nasledujúce dni. Zajtra sa pustím do večerí. A to už fakt neviem, čo idem vymyslieť. Poraďte mi, v chladničke mám morčacie prsia a ružičkový kel. Poznámka: sú to večere, takže žiadne sachry! Za každú inšpiráciu budem vďačná. Ešte mi ostala kari pasta z dnešného obeda, mám nejaké zmesi korenín a ešte sušené paradajky. Dúfam, že s vašou pomocou niečo vymyslíme, lebo po dnešnom obede som úplne vycucaná, bez nápadov. (alebo skôr lenivá niečo vymášlať, dnes som 2 hodiny blúdila Hypernovou, čo idem teda variť, tak aby som nepresiahla karolický príjem, chutilo mi to a nezdevastovala si študentský účet :D )



Už viac než týždeň strieľam mojím Kanónom fotky jedál, ktoré som vyčarovala za pár korún ( áno máme na Slovensku eurá, ale tak skúste urobiť zdrobneninu zo slova "euro"... akože eurko? to znie horšie ako plat priemerného Slováka :D ale zdrobnenina "korunky" znie ľubozvučne ako slovko šremblík :D no nemám pravdu? :D  ) Takže, dnes tu pre vás mám moje dnešné kúzlo.

Čo musíš kúpiť, keď to je v akcii, aby si mal obedy na týždeň? :D (7 porcíí)
*cca 850g morčacích pŕs (môžu byť aj kuracie, alebo hlúpe bravčové mäso) to vychádza cca 120 g na jednu porciu
*2 balenia čínskej zeleninovej zmesi
*250 ml kokosového mlieka
*2 čajové lyžičky alebo jedna veľká polievková zelenej kari pasty
*sójová omáčka
*arašidový olej
*1 chilli paprička (ja som použila mletú štiplavú papriku, myslím si, že vhodnejšia by bola chilli paprička)

pozn.:ten bujón som nepoužila :) stačila sójová omáčka a kari pasta

Mäso si nakrájame na rezance. Na horúcu panvicu kvapneme trocha arašidového oleja, na ktorom podusíme mäso. Keď už bude "biele" pridáme sójovú omáčku podľa chuti, moc jej netreba, kľudne ju môžete aj vynechať. Pridáme nakrájanú chilli papričku, kari pastu a dobre premiešame. Otvoríme si konzervu kokosového mlieka, ja som mala tú z Hypernovy, Albert Quality, vždy je na vrchu vrstva tuku, preto pred použitím dobre premiešajte s vodou, čo ostala na spodku, do hladka, tak aby malo mliečko krémovú konzistenciu. Potom ho prilejeme do panvice k mäsku. Opäť premiešame a zakryjeme pokrievkou. Utekáme do mrazničky po čínske zmesi a vysypeme ich obsah, kde? Opäť k mäsku :P Prikryjeme pokrievkou a ďalej varíme, kým nie je zeleninka hotová. Môžeme pridať ešte trochu vody a sójového mlieka. Záleží koľko chcete mať "šťavy".  Podávame s ryžou alebo čínskymi rezancami. Dobrú chuť






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.